piątek, 22 listopada 2013

Murzynek z bakaliami


Witam,
Dzisiaj kolejne ciasto z bakaliami. Wynika to z tego, że oba piekłam ostatnio.. powód - po cieście prezentowanym ostatnio zostało mi bakalii więc postanowiłam upiec coś jeszcze ;-)

Z podanego przepisu wyjdą dwie średnie keksówki.

Składniki:
  • 2 szklanki mąki (może być razowa)
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 szklanka cukru 
  • 1 szklanka mleka 2%
  • 2 jajka
  • 37 dag margaryny
  • 5-7 łyżek kakao
  • Bakalie: 
    • rodzynki
    • żurawina
    • morele
    • suszone śliwki
    • orzechy włoskie
    • orzechy laskowe
    • posiekana czekolada gorzka
Sposób przygotowania:

1. W średnim garnuszku na małym ogniu roztapiamy margarynę. Dodajemy mleko i cukier. Podgrzewamy do momentu aż cukier się rozpuści (pamiętajmy o mieszaniu, aby całość stanowiła jednolitą masę). Studzimy.
2. Mąkę, kakao i proszek do pieczenia przesiewamy do miski.
3. Do garnuszka z masłem dodajemy jajka i dokładnie miksujemy.
4. Stopniowo dosypujemy przesianą mąkę z kakao i dokładnie mieszamy na jednolitą masę.
5. Nagrzewamy piekarnik do 180 stopni.
5. Dodajemy drobno posiekane bakalie i mieszamy.
6. Ciasto przelewamy do formy. Jeżeli korzystamy z tradycyjnych form, należy je wyłożyć papierem lub posmarować margaryną. Ja korzystałam z silikonowych keksówek.

 Pieczemy około 50-60min (lub 45min w piecykach z termoobiegiem).


Ciasto możemy polać czekoladą.





SMACZNEGO !!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz