czwartek, 21 listopada 2013

Ciasto z bakaliami

Witajcie ;)

Kto z nas nie lubi czasem zjeść czegoś słodkiego ?? Ja w weekend miałam napad na słodkości i stąd pomysł na ciasto - ciasto z bakaliami ;)

Przepis jest na blaszkę o wymiarach 20x27cm. Ja jednak upiekłam je wyjątkowo w silikonowej formie w kształcie serca, a z reszty ciasta zrobiłam małe babeczki ;)


Składniki:
  • 2 szklanki pszennej (może być tortowej)
  • 0,5 szklanki cukru
  • 125g margaryny do pieczenia (np.Kasia)
  • 3 jajka
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka (płaska) sody oczyszczonej
  • 3 duże jabłka
  • 0,25 tabliczki gorzkiej czekolady
  • Bakalie
    • grubo posiekane orzechy włoskie,
    • grubo posiekane banany suszone
    • rodzynki
    • posiekane morele
    • żurawina

Sposób przygotowania:
1. Jabłka obieramy i kroimy w kostkę. Czekoladę kroimy w drobną kostkę.
2. Margarynę rozpuszczamy i studzimy.
3. Mąkę, proszek do pieczenia i sodę oczyszczoną przesiewamy razem do jednego naczynia.
4. W osobnej misce ubijemy jajka z cukrem, a następnie dodajemy margarynę. Całość łączymy na jednolitą masę. 
Nagrzewamy piekarnik do 180stopni.
5. Do jednolitej masy dodajemy suche produkty, ubijając mikserem do jednolitego wymieszania.
6. Do ciasta dodajemy bakalie, czekoladę oraz pokrojone jabłka (jeżeli mają dużo soku obsypujemy je lekko bułką tartą). Całość mieszamy najlepiej drewnianą lub silikonową łyżką.
7. Ciasto przelewamy do formy i pieczemy około 60min (w piekarnikach z termoobiegiem 40-45min).





SMACZNEGO !!! :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz